Slovenci najraje kupujemo po ceni, sledljivost živil nas (še) ne prepriča

Spletna anketa med 550 slovenskimi potrošniki je pokazala, da se več kot tretjina anketiranih zaveda, da so že bili osebno ogoljufani pri nakupu živil. Prehranske goljufije so pogoste predvsem pri dražjih izdelkih, kot so oljčno olje, med, vino, čaj in začimbe, največ ljudi pa je prepričanih, da je tveganje največje pri nakupih na tržnicah in v spletnih trgovinah.

Slovenci najraje kupujemo po ceni, sledljivost živil nas (še) ne prepriča

Kljub vsemu nas pri nakupu živil še vedno najbolj prepriča cena, medtem ko sledljivost živil skorajda nima vpliva.

Anketa je bila izvedena avgusta 2024 v okviru evropskega projekta WATSON, pri katerem sodeluje tudi Zveza potrošnikov Slovenije. Projekt se osredotoča na prepoznavanje in preprečevanje prehranskih goljufij ter razvoj rešitev za njihovo učinkovitejše preprečevanje.

Čeprav slovenski potrošniki pojmu sledljivosti v veliki meri pripisujejo pomen, ta pri dejanskih nakupnih odločitvah ostaja v ozadju. Najpomembnejši dejavnik pri izbiri izdelkov ostaja cena (56,5 %), sledijo okus, hranilna vrednost in varnost hrane. Sledljivost kot ključno izbere le 0,9 odstotka vprašanih.

Za najbolj tvegano glede potvorb Slovenci označujejo oljčno olje, meso in mesne izdelke, medtem ko več zaupanja izkazujejo do medu, rib ter mlečnih izdelkov. Preko polovice vprašanih verjame, da so potvorbe danes pogostejše kot nekoč. Največkrat se potvorbe pojavljajo pri predpakiranih in močno predelanih živilih.

Ko potrošniki ugotovijo, da so bili ogoljufani, se jih največ odloči, da izdelek preprosto zavrže (30,9 %), sledijo vračilo v trgovino, zahteva za vračilo denarja, obveščanje pristojnih organov in iskanje dodatnih informacij. Desetina potrošnikov izdelek vseeno zaužije, nekaj manj pa jih kontaktira proizvajalca.

Anketa kaže tudi, da večina vprašanih meni, da ima posameznik malo vpliva na zagotavljanje pristnosti živil. Odgovornost pripisujejo predvsem državi, njenim službam in evropskim institucijam. Ključno vlogo pri ozaveščanju o prehranskih goljufijah in zaščiti pravic potrošnikov naj bi imela Zveza potrošnikov Slovenije.

Največ možnosti za nakup potvorjenih živil potrošniki vidijo na tržnicah (29,6 %), v spletnih trgovinah in lokalnih prodajalnah. Ne glede na vse pa Slovenci še vedno najraje posegajo po lokalni in ekološki slovenski hrani.

x (35)

Priljubljeno
Vesti

Vse vesti
0