ZPS opozarja na prevaro z nenaročenimi paketi in odkupninami

Zveza potrošnikov Slovenije opozarja na porast prevar, pri katerih slovenski potrošniki prejmejo pakete, ki jih niso naročili, ob prevzemu pa morajo plačati odkupnino. V večini primerov gre za izdelke brez vrednosti, včasih pa so škatle celo prazne. Denarja, ki ga plačajo ob prevzemu, pa praviloma ne dobijo nazaj.

ZPS opozarja na prevaro z nenaročenimi paketi in odkupninami

Po navedbah ZPS gre za organizirane prevare, pri katerih neznanci iz tujine na naključne naslove pošiljajo pakete prek dostavnih služb. Pošiljatelji so pogosto izmišljeni, navedena podjetja pa nimajo nobene povezave s pošiljko. Dostavo pogosto izvajajo različni prevozniki, kar onemogoča natančno sledenje paketu in izvoru blaga.

Prevaranti računajo na to, da bodo ljudje pozabili na morebitno naročilo ali pa mislili, da je paket naročil nekdo drug v gospodinjstvu. ZPS potrošnikom svetuje, naj takšnih paketov ne prevzemajo in naj se pred plačilom odkupnine prepričajo, ali je paket res njihov.

Če so paket že prevzeli in plačali, naj shranijo embalažo, vse podatke in vsebino ter primer prijavijo policiji. Kljub temu naj ne pričakujejo, da bodo denar dobili nazaj, saj je izsleditev pošiljateljev skoraj nemogoča, zlasti če prihajajo iz držav zunaj EU.

ZPS poudarja, da je ključno ozaveščanje in previdnost. Potrošniki naj naročila vedno spremljajo, preverijo sledilne številke in se v primeru dvoma obrnejo na dostavno službo, preden karkoli plačajo.

x (35)

Priljubljeno
Vesti

Vse vesti
0